Maria Fredriks zingt 25 jaar bij het Allure-koor

Jacqueline Lassche/ juli 13, 2020/ Uncategorized/ 0 reacties

van Annemiek ten Pierick kreeg Maria een oorkonde

Maria Frederiks werd onlangs in de bloemetjes gezet vanwege haar 25 jarig jubileum bij koor Allure.

43 jaar geleden is Maria met haar man vanuit Amsterdam in Wognum komen wonen. In Amsterdam had Maria al eerder in een kerkkoor gezongen,  en Maria’s buurvrouw in Wognum gaf aan dat het Westfries Dameskoor misschien wel wat voor haar was.

Dat is inmiddels 25 jaar geleden, waarvan ze ook 12 jaar in het bestuur heeft gezeten, en Maria zingt nog steeds met veel plezier bij Allure, zoals het koor nu heet.

Mooie herinneringen heeft Maria  aan de buitenlandse reisjes, die ondernomen werden ten tijde van het Westfries dameskoor. Met stip genoteerd de busreis naar Barcelona. Daar werd gezongen in Westfries kostuum in de Kathedraal, in kleine plaatselijke kerkjes, en er werden tripjes georganiseerd. Deze reis blijft voor altijd in haar geheugen gegrift.

Hoewel Maria het meest van klassieke zangnummers houdt en deze bij koor Allure toch minder worden gezongen, is Maria wel van plan nog jaren te blijven alleen al vanwege de gezellige sfeer en de goede contacten met de koorleden.

Maria, van harte gefeliciteerd met je 25 jarig jubileum en we hopen nog een tijd van je stem te mogen genieten!

Namens de koorleden en het bestuur van Allure-koor.

van Corrie Gorter kreeg Maria een mooi gemengd boeket